Διαγώνισμα 5
1. Συμπληρώστε τον πίνακα στον τύπο που δίνεται .
(μην αλλάξετε ούτε τύπο , ούτε γένος , ούτε αριθμό )
ΘΕΤΙΚΟΣ |
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ |
ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ |
Πολύ (επίρρημα) |
|
|
Πρώτα (επίρρημα) |
|
|
ευθύς |
|
|
Εύκολα (επίθετο) |
|
|
2. Να κάνετε εγκλιτική αντικατάσταση των παρακάτω τύπων στο πρόσωπο και στο χρόνο που σας δίνεται .
πήρατε, κρυώνεις
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Να γίνει χρονική αντικατάσταση των παρακάτω τύπων στο πρόσωπο που σας δίνεται .
χτυπιόσουν , κλείστηκαν .
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Να αναγνωριστούν οι δευτερεύουσες προτάσεις στις παρακάτω προτάσεις και να προσδιοριστεί ο συντακτικός τους ρόλος ( είδος, εισαγωγή, εκφορά , συντακτική λειτουργία )
Με ρώτησε πότε θα του επιστρέψεις τα χρήματα.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Κάποιοι παραδεχτήκαν ότι αγνοούσαν το θέμα
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Πρέπει να μάθει όλη την αλήθεια
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Πάντα το φοβόμουν αυτό , μήπως δεν τα καταφέρει .
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ο δάσκαλος εξετάζει αν υπάρχει κοινωνικός ρατσισμός στο πλαίσιο του σχολείου .
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ για να τιμήσουμε ένα αγαπημένο πρόσωπο .
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Δεν ξέρω γιατί κλαις .
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………