Ε-SHOP ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 

 

 

 

 ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΑΡΑΦΗ 7, ΑΙΓΑΛΕΩ - ΤΗΛ. 2105982042

Εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια

Διαγώνισμα 25 : Πρόσφυγες

Α. Κείμενα

 

  • «Γέμισαν τα σχολεία προσφυγιά, γέμισαν οι εκκλησίες. Γέμισαν όσα σπίτια βρέθηκαν αδειανά [...] Γέμισαν οι σιδηροδρομικοί σταθμοί, τα θέατρα, το Ζάππειο, ο Παρνασσός, το πανεπιστήμιο, το πολυτεχνείο. Απλώθηκαν σεντόνια και κατσαρόλια γέμισαν τα θεωρεία στο Δημοτικό θέατρο –μια οικογένεια σε κάθε θεωρείο– (...)«Tο Kράτος κάνει ό,τι μπορεί ... αυτό που είναι πια το Kράτος επιτέλους, μπροστά σε τούτο τον κατακλυσμό κάνει ό,τι μπορεί. Ο Eρυθρός Σταυρός. Οι φιλανθρωπικές οργανώσεις. H Eκκλησία. Το κατάδύναμιν ο καθένας. Για τα ναυάγια που έριξε στην πόρτα τους το κύμα της καταστροφής».

 

Πετσάλης– Διομήδης,Θ, Δεκατρία Χρόνια, Αθήνα 1983, σελ.249-250

«– Nα μείνουν στον τόπο τους! – Ποιο τόπο τους μολογάς; Ο τόπος τους είναι στάχτη και κούρβουλο. Tο Αιγαίο κοκκίνησε. Τα ψάρια του δεν προφταίνουν να τρώνε ανθρώπους! – Tι τα θέλεις ώρα, καημένε Άγγελε! Ό,τι μπορεί να γίνει θα γίνει. Έρανοι, επιτροπές, εμβάσματα από την Αμερική, σχέδια για συνοικισμούς... Όλα γίνονται. Τους είδες στον Πειραιά. Καλύτερα από δω πέρα, έχουν κάποια σκεπή επιτέλους».

Παναγιωτόπουλος Ι.Μ. Αστροφεγγιά, Αθήνα 1980, σελ 157.

 

 

Η πρώτη μας νύχτα εδώ, συλλογίστηκε και δεν ένιωσε καμιά συγκίνηση. Μήτε λύπη μήτε χαρά. Όλα της τα αισθήματα είχαν εξαντληθεί. Η ψυχή της άδειαζε όπως αδειάζει ένα σακούλι γεμάτο ζάχαρη. Τίποτα δεν της έμεινε. Η αγωνία, η λύπη, ο φόβος είχαν εξοδευτεί εκεί πριν έρθουνε. Τώρα πια δεν την έμελε για τίποτα. Θα ζούσανε βασανισμένα, ίσως φτωχικά. Μα τι σημαίνει το πώς θα ζούσανε! Είχανε φύγει. Εκείνο ήταν το παν.

 

  • Σταύρου, Οι πρώτες ρίζες, σ. 13

 

 

 

 

 

 

 

 

Α. Ερωτήσεις Κατανόησης– Ασκήσεις

 

  • Για ποια ομάδα ανθρώπων γίνεται λόγος στα παραπάνω κείμενα; Εντοπίζω και καταγράφω την ομοιότητα και τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στα δυο πρώτα, με αναφορές μου σε συγκεκριμένες φράσεις.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Β. Παραγωγή Κειμένου

 

Γράφω για την εφημερίδα του σχολείου μου ένα άρθρο180-200 περίπου λέξεων στο οποίο παρουσιάζω τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες με την είσοδό τους στη νέα πατρίδα και προτείνω τρόπους αντιμετώπισής τους.(Αναπτύσσω το θέμα αντλώντας πληροφορίες από τα παραπάνω κείμενα)

 

……/14

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Γ. Ασκήσεις

Συμπληρώνω τον κατάλληλο τύπο του ονόματος που είναι στην παρένθεση στις παρακάτω φράσεις .

 

  • Τα κατοικίδια ζώα έχουν ανάγκη από (συνεχής) ................... φροντίδα

 

και αγάπη.

  • Δε διαχειριζόταν σωστά τα χρήματά του με αποτέλεσμα να χάσει όλα του τα (υπάρχον) .........................

 

  • Οι δρόμοι της πόλης είναι (πλατύς) ......................

 

Μεταφέρω τις παρακάτω προτάσεις στον άλλο αριθμό, όπου αυτό είναι εφικτό :

 

  • Η τεράστια αυλή γέμισε νερό από την καταρρακτώδη βροχή.

 

............................................................................................................................

 

............................................................................................................................

 

  • Στο νοσοκομείο το επείγον περιστατικό προηγείται και το αναλαμβάνει ο

 

εφημερεύων ιατρός.

 

............................................................................................................................

 

............................................................................................................................

 

Σχηματίζω σύνθετα με τα παρακάτω ζευγάρια λέξεων.

 

  • Συν+λαβή (θηλυκό ουσιαστικό):

 

......................................................................................................................

 

  • Άνεμος+δείχνω(αρσενικό ουσιαστικό):

 

......................................................................................................................

 

 

Μετατρέπω τις παρακάτω προτάσεις από ονοματικές σε ρηματικές και το αντίστροφο.

 

 

  • Ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος δημιούργησαν το σλαβικό αλφάβητο.

 

.........................................................................................................................

 

  • Ανέβηκαν οι τιμές στα γαλακτοκομικά προϊόντα.

 

..........................................................................................................................

 

Σχηματίζω τα μονολεκτικά παραθετικά των επιθέτων (όπου υπάρχουν) στον αντίστοιχο τύπο που δίνεται στο θετικό βαθμό (γένος, αριθμός, πτώση)

Θετικός

Συγκριτικός

Υπερθετικός

 

 

καλής

 

ευγενής

 

βαθιές

 

πέτρινοι

Σχηματίζω και γράφω τον τύπο που σημειώνεται στηνπαρένθεση στα παρακάτω ρήματα.

 

  • Περιγράφω (β΄ ενικό προστακτικής αορίστου):

 

.................................................................................................................

 

  • Ανατέλλω (β΄ ενικό οριστικής παρακειμένου) : .......................................

 

  • Προβάλλω ( γ΄ενικό οριστικής παρατατικού) : .......................................

 

  • Καλύπτω (μετοχή παθητικού παρακειμένου, αρσενικό):

 

.................................................................................................................

 

 

 

Ακολουθήστε μας

Log in

Ε! Πριν φύγεις...

Κάνε εγγραφή στο Newsletter της Φιλολογικής γωνιάς για να λαμβάνεις πρώτος νέα, κρυφό υλικό, ενημερώσεις και πολλά άλλα!