Ε-SHOP ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 

 

 

 

 ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΑΡΑΦΗ 7, ΑΙΓΑΛΕΩ - ΤΗΛ. 2105982042

Εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια

Διαγώνισμα 13 : Ποδήλατο - Τρένο

ΚΕΙΜΕΝΟ

Το ποδήλατο–τρένο

Κάθε φορά που βλέπω στους δρόμους της Αθήνας ένα ποδήλατο να περνά από μπροστά μου, γελούν τα μάτια μου από χαρά. Κι όμως αυτά τα ίδια μάτια με γελούν. Οποιοσδήποτε άλλος, απλώς, θα έβλεπε το προφανές, δηλαδή ένα ποδήλατο να περνά από μπροστά του. Τα δικά μου μάτια όμως αντί για το ποδήλατο βλέπουν ένα ποδήλατο-τρένο. Μπροστά οι δυο ρόδες με τον αναβάτη και πίσω τους το ένα βαγόνι μετά το άλλο. Το ένα βαγόνι γράφει «οικονομική ανάπτυξη», το άλλο «περιβάλλον», ένα τρίτο «κοινωνική αρμονία», ένα άλλο «υγεία», κάποιο άλλο «βιώσιμη πόλη» και το τελευταίο όλων «χαρά»! Το καλό είναι ότι το ποδήλατο-τρένο υπάρχει, είναι πραγματικό, αληθινό και ολοζώντανο. Είναι θέμα χρόνου να καταφέρουν των περισσότερων ανθρώπων οι οφθαλμοί να μάθουν να το βλέπουν.

 

Πάνω από 250 ευρωπαϊκές πόλεις έχουν στρέψει τον πληθυσμό τους στο ποδήλατο ως μέσο εναλλακτικής μετακίνησης. To ποδήλατο είναι εναλλακτικό ως προς το αυτοκίνητο, συμπληρωματικό ως προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς, με πρώτο το μετρό και τα άλλα μέσα σταθερής τροχιάς. Με το ποδήλατο εξοικονομείς χρόνο και μειώνεις το κόστος των καθημερινών σου μετακινήσεων.

 

Ο κόσμος είναι έτοιμος να βάλει στην άκρη το αυτοκίνητο και να υποδεχτεί το ποδήλατο-τρένο που φέρνει πίσω του νέα επαγγέλματα, νέες θέσεις εργασίας, βελτίωση της υγείας των πολιτών, μικρότερο φόρτο κυκλοφορίας, λιγότερα ατυχήματα, καθαρότερη ζωή.

Πηγή: Γ. Αμυράς, «Το ποδήλατο-τρένο» (διασκευή), MBike, τεύχ. 1, Μάιος 2011, σ. 18-19.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Δραστηριότητα 1η

 Είναι σωστά τα παρακάτω συμπεράσματα σύμφωνα με το κείμενο ; Διάβασε το κείμενο προσεκτικά και υπογράμμισε Ναι ή Όχι. Στις γραμμές που ακολουθούν να αντιγράψεις τις φράσεις-προτάσεις του κειμένου που στηρίζουν την απάντησή σου.

 α. Η χρήση του ποδηλάτου συμβάλλει στη βελτίωση του περιβάλλοντος της πόλης. ΝΑΙ ΟΧΙ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ β. Το ποδήλατο είναι ανταγωνιστικό μέσο σε σχέση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς (μετρό, τραμ κλπ.) ΝΑΙ ΟΧΙ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ γ. Όλοι παρατηρούν το ποδήλατο-τρένο να κυκλοφορεί στο δρόμο. ΝΑΙ ΟΧΙ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ δ. Ο συγγραφέας του κειμένου στην πρώτη παράγραφο βλέπει το ποδήλατο να συνδέεται με μια σειρά από θετικές συνέπειες. ΝΑΙ ΟΧΙ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ε. Οι περισσότεροι κάτοικοι της Αθήνας συνειδητοποιούν τις θετικές συνέπειες από τη χρήση του ποδηλάτου. ΝΑΙ ΟΧΙ ___________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________

Δραστηριότητα 2η

Να βρεις τις παρακάτω υπογραμμισμένες λέξεις/φράσεις μέσα στο κείμενο και να αντικαταστήσεις καθεμιά από αυτές με μία άλλη λέξη/φράση χωρίς να αλλάξει η σημασία που έχουν μέσα στο κείμενο.

Κι όμως αυτά τα ίδια μάτια με γελούν. ………………………………………………………………………………………….………………………….…………………… Με το ποδήλατο εξοικονομείς χρόνο. …………………………………………………………………………………………………………….……………………………..

που φέρνει πίσω του νέα επαγγέλματα, νέες θέσεις εργασίας, βελτίωση της υγείας των πολιτών, μικρότερο φόρτο κυκλοφορίας. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………

Δραστηριότητα 3η

Να προσδιορίσεις το είδος των δευτερευουσών προτάσεων  :

  • Πρέπει να φύγω πριν μας δουν μαζί . …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  • Κρίμα να φεύγεις τόσο νωρίς.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Δεν θυμάμαι να έχουμε συναντηθεί.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Αυτό και μόνο με βάζει σε υποψίες, ότι εκείνη την ώρα ήταν παρών .

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  • Φοβάται μήπως αντιληφθούν την πνευματική του γύμνια .

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Απορώ τι έχει πάθει και ασχολείται συνεχώς μαζί μου .

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Δεν γνώριζα από πριν αν θα έρθεις νωρίς .

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Ακολουθήστε μας

Log in

Ε! Πριν φύγεις...

Κάνε εγγραφή στο Newsletter της Φιλολογικής γωνιάς για να λαμβάνεις πρώτος νέα, κρυφό υλικό, ενημερώσεις και πολλά άλλα!