Logo

ΔΕΠ-Υ: Αλληλοδιδακτική μέθοδος

 

Η ΔΕΠ-Υ δεν είναι αρρώστια, αντιθέτως το παιδί είναι πανέξυπνο, έχοντας διαφορετικές ανάγκες καθώς μεγαλώνει. Η ΔΕΠ-Υ επηρεάζει τη νευροβιολογία εγκεφάλου από τη στιγμή της γέννησης του και συνήθως σ' όλην του τη ζωή. Αυτό που έχει ανάγκη ένα παιδί με ΔΕΠ- Υ είναι περισσότερη αγάπη, φροντίδα, ενασχόληση, δημιουργία. Πρόκειται για διαταραχή ελλειμματικής προσοχής ή/και υπερκινητικότητα.

Θα εξετάσουμε έναν τρόπο, μέσω του παιχνιδιού, ώστε να εξασκηθεί το παιδί στην οργάνωση του προφορικού λόγου και στη μείωση της διάσπασης προσοχής.  

Είναι πολύ σημαντικό να επιβραβεύουμε το παιδί για όσα καταφέρνει. Το παιχνίδι βοηθά στη στοχευμένη παρέμβαση, την οργάνωση, τη συνεργασία, τη συναισθηματική ωριμότητα του παιδιού και την κοινωνικοποίηση του αλλά κυρίως μας φέρνει πιο κοντά. 

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Μέρα 1η 

Ο γονιός παρουσιάζει στο παιδί ένα παιχνίδι που έπαιζε μικρός, για παράδειγμα κρυφτό, ποδόσφαιρο, μπάσκετ. Του δείχνει τον τρόπο και παίζουν για 5 λεπτά. Στο τέλος επαναλαμβάνει πάλι ο γονιός τους κανόνες του παιχνιδιού.

Μέρα 2η

Ο γονιός ζητάει από το παιδί να του πει και να του παρουσιάσει ένα άλλο παιχνίδι, που γνωρίζουν και οι δύο, ώστε να παίξουν. Εάν το παιδί δυσκολεύεται να πει το παιχνίδι, ο γονιός τον βοηθά με ερωτήσεις. Μετά παίζουν το παιχνίδι αυτό για 5 λεπτά.

Μέρα 3η + 4η +5η

Τις επόμενες μέρε προτείνουν και παρουσιάζουν παιχνίδια εναλλάξ, ακολουθώντας τα 5 λεπτά παιχνιδιού και στο τέλος την επανάληψη των κανόνων. 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Το παιδί εξασκείται στην οργάνωση του προφορικού λόγου και στη μείωση της διάσπασης προσοχής.

 

Το παιχνίδι απευθύνεται σε παιδιά 5,5 ετών και άνω. 

 

Εάν σε ενδιαφέρει να βρεις κι άλλες τεχνικές - παιχνίδια δες αυτό το βιβλίο 

ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Σέβη Δριμαροπούλου 

Φιλόλογος

Development and Design by Digy.gr.