Διαγώνισμα 8
Οδύσσεια (L’Odyssee)
Καλοκαίρι του 1946 στην Γαλλική Ριβιέρα. Ο παρασημοφορημένος από την αεροπορία Ζακ-Ιβ Κουστώ με την γυναίκα του Σιμόν και τα δυο μικρά τους αγόρια, εξερευνούν τον βυθό και καταγράφουν τον μαγευτικό του κόσμο με μια υποβρύχια κάμερα, χάρη σε ένα σύστημα αυτόνομης κατάδυσης με μπουκάλες που εφηύρε ο ίδιος ο Ζακ-Ιβ. Γι’ αυτόν όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Αγαπά την περιπέτεια και την αδιάκοπη εξερεύνηση, και έχει ένα μεγάλο όνειρο. Όπως οι Αμερικάνοι κατέκτησαν το διάστημα, έτσι κι αυτός θέλει να κατακτήσει τους θαλάσσιους βυθούς. Με την υποστήριξη της Σιμόν θα αγοράσουν ένα πλοίο και θα το ονομάσουν Καλυψώ. Ο Ζακ-Ιβ αφού εξασφαλίσει χρηματοδότηση, θα ξεκινήσει μαζί με την Σιμόν, να κατακτήσουν τους ωκεανούς. Μόνο που τα παιδιά πρέπει να μείνουν πίσω και έτσι θα τα κλείσουν σε οικοτροφείο. Η αλλαγή από το ανοιχτό μπλε της θάλασσας στο κλειστό γκρι του οικοτροφείου γεμίζει θλίψη και θυμό τα παιδιά και ιδιαίτερα τον μικρό Φιλίπ, που έχει μεγάλη αδυναμία στον πατέρα του. Όταν μετά από δέκα χρόνια ο Φιλίπ θα φτάσει στο Καλυψώ ο πατέρας του είναι πια ο διεθνώς αναγνωρισμένος Κουστώ, θαλασσοπόρος σταρ, βραβευμένος σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ, επικεφαλής μιας τεράστιας επιχείρησης. Ο Φιλίπ θα τον ακολουθήσει στα ταξίδια του ως βασικός του κινηματογραφιστής, και στην πορεία του χρόνου θα διαπιστώσει ότι η παρεμβατική συμπεριφορά των ανθρώπων, αλλά και του ίδιου του πατέρα του απειλεί τον θαυμάσιο αυτόν κόσμο που ο ίδιος έφερε στην επιφάνεια με τα ταξίδια του. Οι δυο άντρες θα συγκρουστούν, αλλά η αμοιβαία τους αγάπη θα τους ενώσει και θα τους οδηγήσει σε ένα αποκαλυπτικό ταξίδι και έναν κοινό αγώνα. Αυτή είναι η Οδύσσεια, του Ζακ-Ιβ Κουστώ.
Βίκη Παναγιωτοπούλου, Οδύσσεια (L’Odyssee)- κριτική ταινίας, https://artic.gr/l-odyssee-jacques-yves-cousteau/49454/
Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1. Ο τίτλος του έργου είναι «Οδύσσεια», να περιγράψετε, με δικά σας λόγια ,σε 5 - 6 γραμμές την Οδύσσεια του πρωταγωνιστή , όπως αυτή περιγράφεται στο κείμενο .
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.
i. Γράψτε την παρακάτω πρόταση με διαφορετικό τρόπο χωρίς να αλλάζει η σημασία της.
Ο Ζακ-Ιβ Κουστώ με την γυναίκα του Σιμόν και τα δυο μικρά τους αγόρια εξερευνούν τον βυθό και καταγράφουν τον μαγευτικό του κόσμο με μια υποβρύχια κάμερα.
Ο βυθός ………………… και ……………………………………………………………………από ………………………………………………………………………………….
ii. Βάλτε των αριθμό της φράσης / λέξης στη στήλη στην οποία ταιριάζει η καθεμιά, σύμφωνα με το κείμενο.
1. θέλει να κατακτήσει τους θαλάσσιους βυθούς
2. έχει μεγάλη αδυναμία στον πατέρα του
3. η αμοιβαία τους αγάπη θα τους ενώσει
4. η παρεμβατική συμπεριφορά των ανθρώπων απειλεί τον θαυμάσιο αυτόν κόσμο
5. Οδύσσεια
6. να κατακτήσουν τους ωκεανούς
Ανθρώπινες σχέσεις |
Περιπέτεια |
|
|
3. Να εντοπίσετε την παρακάτω δευτερεύουσα πρόταση και να δηλώσετε τον συντακτικό της ρόλο. ( είδος, εισαγωγή, εκφορά, συντακτική λειτουργία ).
Όταν μετά από δέκα χρόνια ο Φιλίπ θα φτάσει στο Καλυψώ ο πατέρας του είναι πια ο διεθνώς αναγνωρισμένος Κουστώ.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Να γράψετε μια ομιλία που θα εκφωνηθεί στο σχολείο σας με θέμα την βία και την εγκατάλειψη των ζώων .
Στην ομιλία σας να περιγράψετε αυτήν τη σκληρή πραγματικότητα και να προτείνετε τρόπους αντιμετώπισης .