Εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια

Όυσιαστικά

ΑΡΣΕΝΙΚΑ ΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ

1)   Να βάλεις τα παρακάτω ουσιαστικά στα κενά των προτάσεων, στον κατάλληλο αριθμό και στην κατάλληλη πτώση. (μάγος, δικαστής, πλανήτης, παίχτης, φάκελος, δάσκαλος, επίδεσμος, έμπορος, επιστάτης)

·       Η κούραση του ________________ φάνηκε στο τέλος του παιχνιδιού.

·       Η νοσοκόμα άλλαξε _______________ του ασθενή.

·       Όλοι _________________ του ηλιακού μας συστήματος δεν έχουν δορυφόρο.

·       Ο ταχυδρόμος μεταφέρει __________________ .

·       Η δουλειά του ______________________ είναι πολύ απαιτητική και δύσκολη.

·       Ο σύλλογος _______________ αποφάσισε να κλείσουν τα μαγαζιά για δύο μέρες.

·       ______________παραδίδει το μάθημα.

·       Με εντυπωσιάζουν τα κόλπα ___________________

·       Ο κυρ Θανάσης , _________________του σχολείου, είναι πάντα χαμογελαστός.

2)   Να σχηματίσεις φράσεις μεταφέροντας το δεύτερο ουσιαστικό πρώτα στην γενική του ενικού και μετά στη γενική του πληθυντικού αριθμού, όπως το παράδειγμα.

 Π.χ. κούραση – Ο γεωργός Η κούραση του γεωργού – Η κούραση των γεωργών

·       Η εξέταση – Ο μαθητής _____________________________________________________________

·       Η απόφαση – Ο πρύτανης _____________________________________________________________

·       Το δελτίο – Ο καιρός _____________________________________________________________

·       Η φανέλα – Ο δρομέας

·       ____________________________________________________________

·       Τα εργαλεία – Ο παππούς

·       _____________________________________________________________

·       Η εκπομπή – Ο δημοσιογράφος

·       _____________________________________________________________

·       Η κούραση – Ο φούρναρης

·       ____________________________________________________________

 

 

 

 

ΘΗΛΥΚΑ ΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ

 

4)  Γράψε τα θηλυκά στη γενική πληθυντικού:

 

 η γωνία _______________

η καθαρίστρια ______________

η εφημερίδα _____________

η ικανότητα ______________

 η τράπεζα ______________

 η μέλισσα ______________

 η ταχύτητα ______________

 η ελπίδα ______________

η σανίδα ________________

η καθαριότητα ____________

 

5)  Συμπληρώνω τις καταλήξεις:

Να προσέχουν τα παιδιά στις διαβάσ____.

 Διαβάζω τα νέα στις εφημερίδ____.

Έκανε πάντα καλές πράξ____.

Η λύση αυτών των ασκήσ____ είναι εύκολη.

6) Γράφω στον άλλο αριθμό την ίδια πτώση:

 

της προόδου _____________

 η αίσθηση ______________

την ανάπτυξη _____________

της τράπεζας ______________

την εφημερίδα _____________

της διασκέδασης ______________

τις καταλήξεις _____________

την παράγραφο ______________

η πιθανότητα ______________

της κυβέρνησης ______________

 

ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ

 

7)   Σχηματίζω τη γενική ενικού:

 

Το μέρος ___________

το αυτοκίνητο _____________

Το θέατρο ___________

το έθνος _____________

Το τριαντάφυλλο ___________

το κείμενο _____________

Το όρος ___________

το πανεπιστήμιο _____________

Το θάρρος ___________

το αντρόγυνο _____________

Το γάλα________________

Το πυρ______________

Το συμβάν____________

Το συμφέρον___________

Το κρέας______________

Το δέσιμο ________________

Το ποίημα_____________________

Το χώμα______________________

Το μήκος_____________________

Το βλαστάρι ________________

Το κύπελλο _______________

Το έπιπλο ________________

 

 

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

 

8)  Αντιστοιχίζω

 

Νοικοκύρης

 τσιγκούνης

δασκάλα                                                              ΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ

 γραφείο

ομάδα

μαϊμού                                                               ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ

 κανατάς

9)  Να μεταφέρετε τις παρακάτω προτάσεως στον άλλο αριθμό στην ίδια πτώση

 Ο γιατρός φροντίζει τον ασθενή.

___________________________________

 Τα παιχνίδια αρέσουν στα παιδιά

___________________________________

Η πόλη είναι πιο μεγάλη από το χωριό.

_____________________________________

 Ο γαλατάς φέρνει το γάλα πολύ πρωί

______________________________________

Ο μαθητής  γράφει το διαγώνισμα

_______________________________________

 Ο ψαράς ψαρεύει με το καλάμι

_________________________________________

 

Ο δάσκαλος διορθώνει την άσκηση

__________________________________________

 Ο μανάβης πουλάει λαχανικά

____________________________________________

Σεμινάριο

                                                                                                                                                                      

                                              

Ακολουθήστε μας

Log in