Όυσιαστικά
ΑΡΣΕΝΙΚΑ ΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ
1) Να βάλεις τα παρακάτω ουσιαστικά στα κενά των προτάσεων, στον κατάλληλο αριθμό και στην κατάλληλη πτώση. (μάγος, δικαστής, πλανήτης, παίχτης, φάκελος, δάσκαλος, επίδεσμος, έμπορος, επιστάτης)
· Η κούραση του ________________ φάνηκε στο τέλος του παιχνιδιού.
· Η νοσοκόμα άλλαξε _______________ του ασθενή.
· Όλοι _________________ του ηλιακού μας συστήματος δεν έχουν δορυφόρο.
· Ο ταχυδρόμος μεταφέρει __________________ .
· Η δουλειά του ______________________ είναι πολύ απαιτητική και δύσκολη.
· Ο σύλλογος _______________ αποφάσισε να κλείσουν τα μαγαζιά για δύο μέρες.
· ______________παραδίδει το μάθημα.
· Με εντυπωσιάζουν τα κόλπα ___________________
· Ο κυρ Θανάσης , _________________του σχολείου, είναι πάντα χαμογελαστός.
2) Να σχηματίσεις φράσεις μεταφέροντας το δεύτερο ουσιαστικό πρώτα στην γενική του ενικού και μετά στη γενική του πληθυντικού αριθμού, όπως το παράδειγμα.
Π.χ. κούραση – Ο γεωργός Η κούραση του γεωργού – Η κούραση των γεωργών
· Η εξέταση – Ο μαθητής _____________________________________________________________
· Η απόφαση – Ο πρύτανης _____________________________________________________________
· Το δελτίο – Ο καιρός _____________________________________________________________
· Η φανέλα – Ο δρομέας
· ____________________________________________________________
· Τα εργαλεία – Ο παππούς
· _____________________________________________________________
· Η εκπομπή – Ο δημοσιογράφος
· _____________________________________________________________
· Η κούραση – Ο φούρναρης
· ____________________________________________________________
ΘΗΛΥΚΑ ΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ
4) Γράψε τα θηλυκά στη γενική πληθυντικού:
η γωνία _______________
η καθαρίστρια ______________
η εφημερίδα _____________
η ικανότητα ______________
η τράπεζα ______________
η μέλισσα ______________
η ταχύτητα ______________
η ελπίδα ______________
η σανίδα ________________
η καθαριότητα ____________
5) Συμπληρώνω τις καταλήξεις:
Να προσέχουν τα παιδιά στις διαβάσ____.
Διαβάζω τα νέα στις εφημερίδ____.
Έκανε πάντα καλές πράξ____.
Η λύση αυτών των ασκήσ____ είναι εύκολη.
6) Γράφω στον άλλο αριθμό την ίδια πτώση:
της προόδου _____________
η αίσθηση ______________
την ανάπτυξη _____________
της τράπεζας ______________
την εφημερίδα _____________
της διασκέδασης ______________
τις καταλήξεις _____________
την παράγραφο ______________
η πιθανότητα ______________
της κυβέρνησης ______________
ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ
7) Σχηματίζω τη γενική ενικού:
Το μέρος ___________
το αυτοκίνητο _____________
Το θέατρο ___________
το έθνος _____________
Το τριαντάφυλλο ___________
το κείμενο _____________
Το όρος ___________
το πανεπιστήμιο _____________
Το θάρρος ___________
το αντρόγυνο _____________
Το γάλα________________
Το πυρ______________
Το συμβάν____________
Το συμφέρον___________
Το κρέας______________
Το δέσιμο ________________
Το ποίημα_____________________
Το χώμα______________________
Το μήκος_____________________
Το βλαστάρι ________________
Το κύπελλο _______________
Το έπιπλο ________________
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
8) Αντιστοιχίζω
Νοικοκύρης
τσιγκούνης
δασκάλα ΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ
γραφείο
ομάδα
μαϊμού ΑΝΙΣΟΣΥΛΛΑΒΑ
κανατάς
9) Να μεταφέρετε τις παρακάτω προτάσεως στον άλλο αριθμό στην ίδια πτώση
Ο γιατρός φροντίζει τον ασθενή.
___________________________________
Τα παιχνίδια αρέσουν στα παιδιά
___________________________________
Η πόλη είναι πιο μεγάλη από το χωριό.
_____________________________________
Ο γαλατάς φέρνει το γάλα πολύ πρωί
______________________________________
Ο μαθητής γράφει το διαγώνισμα
_______________________________________
Ο ψαράς ψαρεύει με το καλάμι
_________________________________________
Ο δάσκαλος διορθώνει την άσκηση
__________________________________________
Ο μανάβης πουλάει λαχανικά
____________________________________________