Εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια

Τι μας βοηθά και τι μας δυσκολεύει στην προσπάθεια επίτευξης ενός στόχου;

 

Καθηγήτρια : Κα. Δριμαροπούλου Σέβη

 

  1. KEIMENO

Τι μας βοηθά και τι μας δυσκολεύει στην προσπάθεια επίτευξης ενός στόχου;

Ποιος είναι ο στόχος σου; Μια πολύ συχνή ερώτηση. Πρώτα από όλα όμως τι είναι ο στόχος; Ο στόχος θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η νοητική αναπαράσταση μιας επιθυμίας, μιας ευχής, μιας ανάγκης, μιας φιλοδοξίας συνοδευόμενη από την δέσμευση να την κάνουμε πραγματικότητα. Είναι η οργάνωση μιας επιθυμίας σε πιο συγκεκριμένα βήματα και η προσπάθεια να ακολουθηθούν αυτά με επιτυχία ώστε να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Δεν αρκεί λοιπόν να θέτω απλώς έναν στόχο, αλλά να δεσμεύομαι και να προσπαθώ για αυτόν.

Ο στόχος θα μπορούσε να παρομοιαστεί με ένα ταξίδι και την προετοιμασία που κάνουμε για αυτό.

Πρώτα από όλα θα πρέπει να ξέρουμε τι είναι αυτό που επιθυμούμε πραγματικά να πετύχουμε, ποιος είναι ο πραγματικός, δικός μας στόχος και όχι ένας στόχος που επιβάλλεται από άλλους. Που θέλουμε να πάμε, ποιος είναι ο προορισμός του ταξιδιού.

Έπειτα να δούμε που βρισκόμαστε, από πού ξεκινάμε και ποια εφόδια διαθέτουμε, όπως γνώσεις, ικανότητες, δεξιότητες, δυνατότητες ή και ποια βοήθεια διαθέτουμε. Να βρούμε τα δυνατά και αδύναμα σημεία μας και ίσως να τα συζητήσουμε με ανθρώπους που εμπιστευόμαστε και εκτιμούμε την γνώμη τους.

Είναι σημαντικό οι στόχοι μας να είναι ρεαλιστικοί, όπως και η διαδικασία για να τους πετύχουμε. Στην προσπάθεια μας για την επίτευξη των στόχων μας βοηθά:

Να κάνουμε μία λίστα με τους στόχους και έπειτα να τους κατατάξουμε ανάλογα με την προτεραιότητα τους. Οι προτεραιότητες θα ήταν καλό να ταιριάζουν με τις αξίες, τα πιστεύω και τις δυνατότητες μας. Στην λίστα αυτή να βάλουμε τους στόχους της άμεσης προτεραιότητας επάνω, της ενδιάμεσης από κάτω και πιο κάτω της μακράς προτεραιότητας.

Αφού χαράξουμε και ξεκινήσουμε την πορεία μας, είναι σημαντικό να παραμένουμε στην πορεία αυτή, επικεντρωμένοι στα βήματα που θα ήταν καλό να ακολουθήσουμε για να επιτύχουμε τον στόχο μας. Ίσως να κρατάμε ένα ημερολόγιο και να ανατρέχουμε σε αυτό όταν χρειάζεται, αλλά και μέσα από αυτό να παρακολουθούμε την πρόοδο μας.

Να δεχθούμε ότι ανάλογα με τις συνθήκες οι στόχοι μπορεί να αλλάξουν. Επίσης να είμαστε έτοιμοι για απρόοπτα και ανατροπές. Έτσι είναι καλό να είμαστε ευέλικτοι και όταν χρειάζεται, να κάνουμε τις απαραίτητες αλλαγές για να επιτύχουμε τον τελικό μας στόχο.

Βοηθά να φανταστούμε τον μελλοντικό μας εαυτό που έχει πετύχει τον στόχο και όχι να τον έχουμε στο νου σαν έναν ξένο, με τον οποίο δεν ταυτιζόμαστε. Αυτοί που μπορούν να ταυτιστούν με τον μελλοντικό εαυτό τους αποφασίζουν και πράττουν πιο δυναμικά.

 

Τέλος είναι σημαντικό να επιβραβεύουμε τον εαυτό μας για αυτό που πετυχαίνουμε κάθε φορά, έτσι ώστε να παίρνουμε περισσότερη δύναμη και ώθηση να συνεχίσουμε.

 

Πολλές φορές χανόμαστε στην σκέψη του στόχου και του μέλλοντος, αλλά δεν πράττουμε. Κάτι θα αλλάξει στο μέλλον και θα αλλάξουμε και εμείς, αλλά δεν κάνουμε τίποτα στο παρόν για αυτό.

Να εξετάσουμε τι είναι αυτό που συντηρεί την αναβλητικότητα αυτή. Να υιοθετήσουμε νέες θετικές συνήθειες οι οποίες θα μας κρατήσουν μακριά από τις παλιές, θα μας βγάλουν από την αδράνεια και θα θέσουν την βάση για την επίτευξη του στόχου.

Δεν αρκεί μόνο να ονειρευόμαστε ένα ευτυχές τέλος, την επίτευξη του στόχου. Είναι σημαντικό μέσα στο όνειρο να περιλαμβάνουμε και την διαδικασία, την πορεία, τις δυσκολίες και τον κόπο που πρέπει να καταβάλουμε. Και να μην ξεχνάμε να απολαμβάνουμε κάθε μικρή επιτυχία προς αυτόν.

Μαρία Καραπατσιά, Αρθρογράφος

Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

https://www.huffingtonpost.gr

 

Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  1. Ποιος είναι ο στόχος του κειμένου;

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  1. Η ψυχολόγος αναφέρει την σπουδαιότητα των στόχων και των ονείρων. Πώς συνδέονται μεταξύ τους και πώς μπορούν να πραγματοποιηθούν;

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  1. Να μετατρέψετε την παρακάτω πρόταση στην αντίθετη σύνταξη:

 

επικεντρωμένοι στα βήματα που θα ήταν καλό να ακολουθήσουμε για να επιτύχουμε τον στόχο μας.

 

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

  1. Ν γράψετε ένα αντώνυμο για κάθε λέξη του κειμένου:

 

Έτσι είναι καλό να είμαστε ευέλικτοι και όταν χρειάζεται, να κάνουμε τις απαραίτητες αλλαγές για να επιτύχουμε τον τελικό μας στόχο.

 

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

  1. Εσείς ποια όνειρα έχετε για το μέλλον; Τι θα θέλατε να έχετε πετύχει στα επόμενα πέντε χρόνια; Τι κάνετε κάθε μέρα για να φτάσετε πιο κοντά στον στόχο σας; Να γράψετε ένα κείμενο 120-150 λέξεων.

 

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Σεμινάριο

                                                                                                                                                                                                                     

Ακολουθήστε μας

Log in

Ε! Πριν φύγεις...

Κάνε εγγραφή στο Newsletter της Φιλολογικής γωνιάς για να λαμβάνεις πρώτος νέα, κρυφό υλικό, ενημερώσεις και πολλά άλλα!