Νέα & Ειδήσεις

Σχολικές ποδιές : Το τέλος μιας εποχής

Στις 6 Φεβρουαρίου του 1982 ο υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, Λευτέρης Βερυβάκης αποφάσισε την κατάργηση της υποχρεωτικής χρήσης της σχολικής ποδιάς. Οι μαθητές υποδέχτηκαν τα νέα με χαρά, καθώς οι περισσότεροι υποστήριζαν ότι η σχολική ενδυμασία τους καταπίεζε.

Ιδιαίτερα τα κορίτσια απαλλάχτηκαν από τη μπλε ποδιά με τον άσπρο γιακά και τα άσπρα καλτσάκια που τις περιόριζε. Τα αγόρια έπρεπε και αυτά να φορούν ποδιές, αλλά οι εκπαιδευτικοί ήταν απόλυτα χαλαροί μαζί τους και πρακτικά, το μέτρο ίσχυε μόνο για τις κοπέλες. Τα κορίτσια, με την κατάργηση της ποδιάς, βρήκαν ευκαιρία να φορέσουν λίγο πιο κοντές φούστες και το μέχρι τότε απαγορευμένο καλσόν. Οι αντιδράσεις για την κατάργηση της ποδιάς.

Οι πιο προοδευτικοί συμφώνησαν με το μέτρο του υπουργού, γιατί πίστευαν πως η ομοιομορφία στο ντύσιμο των μαθητών εμπόδισε την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και έκανε τα σχολεία να μοιάζουν με στρατόπεδα. Αντίθετα, οι πιο παραδοσιακοί υποστήριξαν ότι με την κατάργηση της σχολικής ποδιάς θα χανόταν η ταυτότητα των μαθητών και θα επικρατούσε ασυδοσία στην εξωτερική εμφάνιση, ειδικά των κοριτσιών. Τον πρώτο καιρό δεν έβγαλαν όλοι οι μαθητές την ποδιά και συνέχισαν να τη φορούν. Ίσως και από συνήθεια… Έτσι, σε πολλές φωτογραφίες του 1982-3 το ντύσιμο των μαθητών είναι «ανάμεικτο».  

podies times
Πηγή: http://www.mixanitouxronou.gr/scholikes-podies-i-machi-ton-timon-ke-ton-schedion-mechri-tin-katargisi-tis-to-1982/

Διαβάστε περισσότερα...

ΣΑΒΒΑΤΟ 26-01-2019 (ΑΘΗΝΑ)ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΔΙΔΑΚΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Β’ + Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ) ΔΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΤΟΥ LEXIGRAM

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 26-01-2019 (ΑΘΗΝΑ)

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΔΙΔΑΚΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Β’ + Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ) ΔΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΤΟΥ LEXIGRAM.

Από τον καθηγητή Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συγγραφέα σχολικών βοηθημάτων, Νάτση Δημήτρη.

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ :

-ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗ LEXIGRAM.
-ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗ LEXIGRAM.
-ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΣΤΗ LEXIGRAM.

Περισσότερες πληροφορίες:

http://diamesos.edu.gr/wp-content/uploads/2018/10/%CE%94%CE%95%CE%99%CE%93%CE%9C%CE%91-%CE%98%CE%95%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%9F%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%99%CE%91%CE%A3-%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%A3-%CE%94%CE%99%CE%91%CE%A6%CE%97%CE%9C%CE%99%CE%A3%CE%97.pdf
Για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, μαθητές και φοιτητές.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στην σε αίθουσα της Ελληνοεκδοτικής Ιπποκράτους 82, Αθήνα το Σάββατο 26 Ιανουραίου και ώρα 12:00 πμ και θα κρατήσει δύο ώρες. Το κόστος συμμετοχής είναι είκοσι (20) ευρώ. Για ανέργους, φοιτητές και παιδιά πολύτεκνων οικογενειών είναι δεκαπέντε (15) ευρώ. Η πληρωμή γίνεται στην είσοδο. Δηλώστε συμμετοχή εδώ: http://www.lexigram.gr/live/seminars_registration.php

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Δίδονται:
α) Βεβαιώσεις παρακολούθησης.
β) Το υλικό του σεμιναρίου.

Lexigram, http://www.lexigram.gr
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
τηλ.: 210 6458183  
-- 
Ευχαριστώ πολύ, 
Νάτσης Δημήτρης

 

 
 
Διαβάστε περισσότερα...

«ΔιαβάΖΩ» : Χάρισε δύναμη - Χάρισε βιβλία για τους ασθενείς των αντικαρκινικών νοσοκομείων Κύριο

Με την πρωτοβουλία της Άτυπης Εθελοντικής Οργάνωσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης WinCancer, την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου πηγαίνουμε το αγαπημένο μας βιβλίο, μαζί με μία υπογεγραμμένη ευχή, από τις 9 το πρωί έως και τις 6 το απόγευμα στον σταθμό του μετρό στον Κεραμεικό, ως ένα δώρο στους ασθενείς των αντικαρκινικών νοσοκομείων της χώρας.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η δράση «ΔιαβάΖΩ» ΜΑΣ καλεί να ξεπεράσουμε τα 5.000 βιβλία που συγκεντρώθηκαν πέρυσι και έδωσαν δύναμη στους ασθενείς. Ταυτόχρονα, στελεχώθηκαν με βιβλία οι βιβλιοθήκες του Γ.Ο.Ν.Α. «Άγιος Σάββας», του Γ.Ο.Ν.Π. «Μεταξά», του Γ.Ο.Ν.Κ. «Άγιοι Ανάργυροι» και του «Θεαγενείου» και δημιουργήθηκαν 4 δανειστικές βιβλιοθήκες σε νοσοκομεία και πολιτιστικά κέντρα της χώρας.

Σίγουρα φέτος μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτόν τον αριθμό και να μοιράσουμε αγάπη και συντροφιά σε όλους τους συνανθρώπους μας που θα νοσηλεύονται τις ημέρες των εορτών . 

Μπορείς να μας χαρίσεις ένα βιβλίο σου ;

Δες στην βιβλιοθήκη σου .. σε περιμένουμε στον Κεραμικό !

ΧΧΧΧΧ

Διαβάστε περισσότερα...

Συγκέντρωση & Κλασική μουσική

Οι έρευνες για τα αποτελέσματα της μουσικής στη μάθηση  βρίσκονται σε εξέλιξη τις τελευταίες δεκαετίες. Όταν η έρευνα για τα αποτελέσματα του Μότσαρτ – τη θεωρία δηλαδή ότι ακούγοντας τη μουσική του Μότσαρτ μπορεί να βελτιώσει έστω και παροδικά την ικανότητα μάθησης και ίσως και το IQ – έγινε γνωστή στα τέλη της δεκαετίας του 1950, όλοι οι γονείς στην Αμερική άρχισαν να προσπαθούν να βάζουν στα παιδιά τους να ακούν Μότσαρτ και γενικότερα περισσότερη κλασσική μουσική.  Η θεωρία έγινε τόσο δημοφιλής που ο Κυβερνήτης στη Τζώρτζια των ΗΠΑ πρότεινε ένα κρατικό ποσό με το οποίο κάθε νεογέννητο θα έπαιρνε το δικό του cd κλασικής μουσικής. 

Διαβάστε περισσότερα...

Θεματογραφία Αρχαίας Ελληνικής Β' και Γ' Λυκείου (Δημήτρης Νάτσης ) εκδόσεις Γρηγόρη εκδ. 2018 Κύριο

 

 

Βρες την θεματογραφία εδώ

Η συγκεκριμένη θεματογραφία της Αρχαίας ελληνικής γλώσσας από τις εκδόσεις Γρηγόρη απευθύνεται σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς και ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις του μαθήματος. 

Αναλυτικότερα, η θεματογραφία περιέχει :

Διαβάστε περισσότερα...

Η θέση του Τμήματος Φιλολογίας για την κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών στις Πανελλαδικές εξετάσεις

 

Το Τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών επιθυμεί να επισημάνει τα εξής σχετικά με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να προχωρήσει σε αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενου μαθήματος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:

  1. Η ανωτέρω απόφαση ελήφθη μονομερώς, χωρίς διάλογο με τις Φιλοσοφικές Σχολές και την ακαδημαϊκή κοινότητα εν γένει.

  2. Δηλώνει παντελή άγνοια του θεωρητικού υπόβαθρου επί του οποίου ιδρύθηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση και το οποίο προϋποθέτει την αναγνώριση και προβολή του κοινού ελληνορωμαϊκού παρελθόντος της Ευρώπης, φορέας του οποίου είναι η Ελληνική και η Λατινική γλώσσα.

  3. Εκθέτει την κυβέρνηση της χώρας μας, αλλά και την ίδια την Ελληνική Δημοκρατία διεθνώς, καθώς προβάλλει την εικόνα μιας αδαούς Πολιτείας, η οποία αγνοεί το διεθνώς γνωστό, ότι δηλαδή η Αρχαία Ελληνική λογοτεχνία και ο Ελληνικός Πολιτισμός διαδόθηκαν στη Δύση μέσω της Λατινικής γλώσσας και γραμματείας, πράγμα που συνετέλεσε στην επιβίωσή τους έως τις μέρες μας.

  4. Δημιουργεί κακό προηγούμενο για τις χώρες του Δυτικού Κόσμου, οι οποίες θα μπορούσαν κατ' αναλογία να εισηγηθούν την αφαίρεση της διδασκαλίας των Eλληνικών, αρχαίων και νέων, από τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα.

  5. Καλλιεργεί την εσωστρέφεια των Ελλήνων μαθητών και των δυνητικών φοιτητών, καθώς περιορίζει τους πνευματικούς τους ορίζοντες και ενισχύει τον εθνικισμό, αντί του ευρωπαϊκού προσανατολισμού της χώρας.

  6. Πλήττει σοβαρά την Κλασική παιδεία στη χώρα μας, διότι προωθεί εμμέσως την αντιεπιστημονική αντίληψη ότι οι Κλασικές σπουδές εξαντλούνται στη μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας και γραμματείας.

  7. Πλήττει σοβαρά τις νομικές σπουδές, καθώς σημαντικοί κλάδοι του Δικαίου, όπως, για παράδειγμα, το αστικό, το ποινικό, το διοικητικό και το εκκλησιαστικό Δίκαιο, καθώς, αυτονοήτως, και η ιστορία του Δικαίου, στηρίζονται στην επιστημονική μελέτη του Ρωμαϊκού δικαίου και της πρωτότυπης γλώσσας συγγραφής του, της Λατινικής.

  8. Στερεί τους Έλληνες μαθητές από την επαφή με την πρόγονο των περισσότερων ευρωπαϊκών γλωσσών, η οποία παρέχει πλεονεκτήματα στην εκμάθησή τους, ιδίως στην εκμάθηση περισσότερων από μία γλωσσών, καθώς αναδεικνύει τις ομοιότητες, τις διαφορές και την κανονικότητα των αντιστοιχιών μεταξύ τους. Το ίδιο ισχύει για την εκμάθηση και την κατανόηση της επιστημονικής ορολογίας πολλών κλάδων όλων των επιστημών.

  9. Αντίκειται στην εκσυγχρονιστική πολιτική κατά της αποστήθισης και της «παπαγαλίας» την οποία επαγγέλλεται το Υπουργείο: η ενίσχυση των γλωσσικών μαθημάτων καλλιεργεί κυρίως την κριτική και αφαιρετική σκέψη.

  10. Εκθέτει τους υπευθύνους του Υπουργείου Παιδείας, υποδηλώνοντας την αδυναμία τους να αντιμετωπίσουν ουσιαστικά τα χρονίζοντα προβλήματα στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ευκταίο και αναμενόμενο θα ήταν η αναβάθμιση των Λατινικών με τον ανασχεδιασμό της διδασκαλίας του μαθήματος και όχι η κατάργησή τους.

  11. Πλήττει τις κεκτημένες θέσεις εργασίας των Φιλολόγων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

  12. Υποβαθμίζει το γνωστικό πεδίο των πρωτοετών φοιτητών στις Ανθρωπιστικές επιστήμες και σχολές, καθώς αναμένεται να πυροδοτήσει αύξηση των ωρών διδασκαλίας στα ανάλογα Τμήματα λόγω της εντατικής γλωσσικής διδασκαλίας που θα απαιτηθεί, τη στιγμή μάλιστα κατά την οποία συμπιέζεται επικίνδυνα ο αριθμός των διδασκόντων και η χρηματοδότηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

  13. Αποδυναμώνει τη θέση της Ελλάδας στη διεθνή επιστημονική κοινότητα, καθώς υποβαθμίζει αντί να ενισχύει τις Κλασικές Σπουδές, τον επιστημονικό δηλαδή χώρο στον οποίο η Ελλάδα διαθέτει ένα εγγενές πλεονέκτημα.

Κάνε κλικ για δεις την ανακοίνωση

Διαβάστε περισσότερα...

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι κύριες αλλαγές συνοψίζονται στα εξής:

• Οι τρεις  Ομάδες  Προσανατολισμού,  γίνονται τέσσερις,  κάθε  μία  από  τις  οποίες  αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.

• Τα  βασικά  μαθήματα  της  κάθε  ομάδας  είναι  τα  ίδια  με  την  αντίστοιχη  σημερινή  Ομάδα  Προσανατολισμού,  με  εξαίρεση  την  αντικατάσταση  των  Λατινικών  από  το  μάθημα  της  Κοινωνιολογίας. Επίσης,  τα  μαθήματα  Νεοελληνική  Γλώσσα  και  Νεοελληνική  Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο  είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους.

Διαβάστε περισσότερα...

Οι αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα μέσα από τα μάτια ενός μαθητή

 

Στο Instagram της γωνιάς συχνά ζητώ να μου εκφράσουν τις σκέψεις τους . Έτσι, τη Δευτέρα το πρωί, μετά την ανακοίνωση για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση έκανα το ίδιο . Μου ήρθαν πολλά , πάρα πολλά μηνύματα και ήρθε και αυτό το οργισμένο πλην εύστοχο σχόλιο. 

Διαβάστε περισσότερα...

Αρχαία : Όλες οι αλλαγές

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, η οποία θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, για την εξέταση στο μάθημα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» της Γ΄ Λυκείου και  Δ΄ Εσπερινού Γενικού Λυκείου (μάθημα Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) ισχύουν τα εξής:

1. Δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες αποσπάσματα διδαγμένου κειμένου 12 – 20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται να απαντήσουν σε:

-Μία ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κλπ) ή ανοικτού τύπου

-Δύο ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες /αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/κοινωνικό/πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το απόσπασμα

-Μία ερώτηση κλειστού τύπου που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή στο έργο του

-Μία ερώτηση λεξιλογική-σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα)

-Δίνεται παράλληλο κείμενο στη νέα ελληνική, διδαγμένο ή αδίδακτο, από την αρχαία ή νεότερη ελληνική γραμματεία, και καλούνται να απαντήσουν σε μία ερώτηση ερμηνευτική, με την οποία ζητείται να συγκρίνουν το παράλληλο με το πρωτότυπο κείμενο.

 

2. Δίνεται, επίσης, αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 12 – 20 στίχων στερεότυπης έκδοσης με νοηματική συνοχή. Στο αδίδακτο κείμενο προτάσσεται σύντομο σχετικό εισαγωγικό σημείωμα, μέσω του οποίου δίνονται εξωκειμενικές πληροφορίες απαραίτητες για την κατανόηση του κειμένου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται:

-Να μεταφράσουν στα νέα ελληνικά μέρος του κειμένου από τέσσερις έως έξι στίχους

-Να απαντήσουν σε μια ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό άξονα του κειμένου

-Να απαντήσουν σε μια ερώτηση γραμματικής, η οποία μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα

-Να απαντήσουν σε μια ερώτηση συντακτικού (πχ αναγνώριση λέξεων/φράσεων/προτάσεων/άλλων δομικών στοιχείων του κειμένου, μετασχηματισμός μέρους του κειμένου ως προς τη δομολειτουργική του διάσταση), η οποία μπορεί να επιμερίζεται σε δύο υποερωτήματα.

3. Κάθε ζητούμενη ερώτηση-δραστηριότητα που τίθεται για το διδαγμένο ή το παράλληλο ή το αδίδακτο κείμενο βαθμολογείται με δέκα μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.

Για την εξέταση των παραπάνω θεμάτων, τόσο στο διδαγμένο όσο και στο αδίδακτο κείμενο, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιείται ποικιλία τύπων ασκήσεων/ερωτήσεων. Η απόφαση αυτή θα ισχύσει από τις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2019.»

 

Διαβάστε περισσότερα...

Βιβλίο Γλωσσικών Ασκήσεων Αδριανού Παπαδριανού Κύριο

 

Πρόκειται για ένα χρήσιμο εργαλείο για μαθητές και καθηγητές, που αποσκοπεί στην εξάσκηση του μαθητή για το Λύκειο και τις πανελλαδικές εξετάσεις στον τομέα των γλωσσικών ασκήσεων. Με τις 230 ασκήσεις συνωνύμων (συνολικά 281 συνώνυμα), τις 230 ασκήσεις αντωνύμων (συνολικά 284 αντώνυμα) καθώς και τις 115 ασκήσεις με σύνθετες λέξεις καλύπτονται οι ανάγκες του μαθητή πάνω στον γλωσσικό τομέα.

Διαβάστε περισσότερα...
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Ακολουθήστε μας

Log in

Ε! Πριν φύγεις...

Κάνε εγγραφή στο Newsletter της Φιλολογικής γωνιάς για να λαμβάνεις πρώτος νέα, κρυφό υλικό, ενημερώσεις και πολλά άλλα!